Villkor

Bäste Kund,

Nu har vi kommit till en punkt där vi har fått tänka om när det gäller våra villkor vid städ och fönsterputsabonnemang.  Nu blir det tydligare, klarare, enklare och smidigare för alla!

Vi vill med detta informera dig om att vi nu har förbättrat våra avtal och har uppdaterat våra villkor. För befintliga kunder gäller dessa villkor från och med acceptans eller senast från och med 1 maj 2018 om inte annat anges. Fönsterputskunder som har kvartalsabonnemang eller mer sällan intervall, har möjlighet att ta del av villkoren och eventuellt meddela annat inom 1 månad efter utförd tjänst. För Nya kunder gäller dessa villkor från och med 20 mars 2018.  Genom att fortsätta använda våra tjänster så godkänner du de nya användarvillkoren. Vi uppmanar dig att ta dig tid och läsa igenom de nya avtalsvillkoren så att du känner till hur vi samarbetar.
Om du av någon anledning inte godkänner de nya användarvillkoren så kan du kontakta oss.  Du kan ta del av våra uppdaterade Allmänna villkor GFSAB 2018

Nya uppdateringar bl. a;

  • En FAST* Månadskostnad
  • STÄDBANK där man får lov att spara upp till 3 städtillfällen
  • Större SEMESTER frihet
  • Högre avbokningsintervall justeras inom 7 dagar istället för 3 arbetsdagar.
  • Tydligare regler kring start av Abonnemang, Sjukdom, Av och Ombokning och Uppehåll, Uppsägning
  • Nöjd-Kund och Reklamationer samt Ångerrätt villkor
  • Tydligare information om Rabatter och Värvning
  • Tydligare information om Nöjd-Kund-Garanti
  • Nya Betalningsvillkor kortas ner till 20 dagar pga. RUT-avdraget som tar 10 dagar extra
  • Sekretessavtal
  • Prislista på administrativa tjänster*avvikelser justeras manuellt i efterhand

Hoppas att ni trivs med oss och önskar ett fortsatt gott samarbete!
Mejlutskick från 2018-03-20  Uppdatering av avtalsvillkor Glada Fönster Städ AB®

 

*****************************************************************************************

Betalningsvillkor:

  • Privatpersoner 10 dagar netto
    (Privat 14-20 dagar netto (+10 dagar RUT-avdrag) = 24-30 dagar.)
  • Företagskunder 20 dagar netto
  • Utländska kunder förskottsbetalning 50% senast 7 dagar innan arbetet skall utföras.

Exempel på om Hemstädningen som utförs,  i perioden 1:a Mars till 15:e, då förfaller Fakturan ca mellan 2018-03-25 till 2018-04-05

Några Exempel:
Städtillfällen = Förfallodatum Exempel:
6 mars och 20 mars = +14 dagar = 2018-04-04
(14+dag + ca 10 dag innan vi får RUT-avdraget .)
26 mars och 10 april = +20 dagar = 2018-04-30 (+20 dag)
16 april och 30 april = 2018-05-25 (+26 dag)
10 maj och 24 maj = 2018-06-07 (+14 dag)
1x och var 3:e vecka:  i månaden faktureras + 20 dagar max från senaste städdatum.

Vid betalning efter förfallodagen debiteras ränta enligt räntelagen.
Glada Fönster Städ AB förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning.

  • Inbetalningsuppgifter:

S-E-B
Bank Giro nr: 868 – 1660
Obs! Lämna alltid faktura nummer som meddelande,  vi använder inte OCR i dagsläget, tack.

  • Företaget innehar F-skattsedel & ansvarsförsäkring.Glada Fönster Städ AB

Glada Kunder - med Glada Fönster

Tema av Anders Norén